fbpx

10 nejnáročnějších prvků v pole dance

V pole dance existuje několik úrovni pokročilosti od úplných začátečníků až po elitu. Vybrali jsme 10 prvků, které jsou dle IPSF (International Pole Sport Federation) hodnoceny nejvyšší známkou a zařazují se tak mezi nejnáročnější prvky, které lze v pole dance provést. U každého prvku najdete kritéria, podle kterých se v Pole Sport hodnotí správné provedení prvku.  Pro někoho to může být zajímavost, pro jiného inspirace nebo motivace. Jaký prvek je váš oblíbený?

10. Shouldermount horizontal

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: obě ruce, rameno (může být i krk)
  • Pozice rukou: ruce jsou ohnuté
  • Úchop: cup grip nebo základní úchop
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté, paralelně s podlahou, boky a nohy spojené
  • Pozice těla: záda a nohy jsou v úhlu 90° s tyčí
  • Počáteční pozice: z pozice aerial shoulder mount, mrtvým tahem do planku (prkna)

9. Iron pencil

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: obě ruce
  • Pozice rukou / úchop: obě paže jsou plně propnuté
  • Úchop: horní ruka v cup grip
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté, paralelně s podlahou, boky a nohy u sebe
  • Pozice těla: celé tělo (od hlavy k patě) je v 90° úhlu s tyčí a směruje stejným směrem

8. Iguana horizontal

 

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: obě ruce, jedno rameno (může být i krk)
  • Pozice rukou / úchop: spodní paže může být ohnutá, horní paže je plně propnutá, držení tyče za zády v pozici leguána
  • Úchop: základní úchop
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté, paralelně s podlahou, boky a nohy u sebe
  • Pozice těla: celé tělo je v úhlu 90° s tyčí
  • Počáteční pozice: z polohy aerial, mrtvý tah či nižší do 90° úhlu horizontálně s tyčí, paralelně s podlahou

7. Sailor

  • Doba držení pozice: minimálně 720°stupňů rotace
  • Kontaktní body: triceps, oba kotníky, jedna holeň a jedno lýtko
  • Pozice rukou / úchop: vnitřní paže je plně propnutá, vnější paže je ve fixované pozici dle výběru, ale bez kontaktu s tyčí
  • Pozice nohou: plně propnuté a usebe
  • Pozice těla: invertní a propnutá

6. One handed parallel split spin

  • Doba držení pozice: minimálně 720°stupňů rotace
  • Kontaktní body: pouze jedna ruka
  • Pozice rukou / úchop: vnitřní paže je plně propnutá a v kontaktu s tyčí, vnější paže je ohnutá a drží protější nohu nad hlavou
  • Úchop: základní úchop
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnutí ve split pozici, paralelně s tyčí
  • Pozice těla: svisle, co nejdál od tyče, rovnoběžně s tyčí

5. No hands plank spin

  • Doba držení pozice: minimálně 720°stupňů rotace
  • Kontaktní body: trup a obě předloktí/lokty
  • Pozice rukou / úchop: žádný kontakt rukou, obě paže jsou plně propnuté
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté, paralelně s podlahou, boky a nohy jsou u sebe
  • Pozice těla: celé tělo (od hlavy k patě) je rovné v 90° úhlu s tyčí, s tolerancí ne více než 20°

4. Russian split horizontal

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: jedna noha, obě ruce
  • Pozice rukou / úchop: základní nebo cup grip
  • Pozice nohou: plně propnuté ve split pozici, přední noha (v kontaktu s tyčí) paralelně s podlahou, žádná tolerance
  • Pozice těla: paralelně s podlahou, žádná tolerance
  • Úhel splitu: 180°

3. Rainbow Marchenko split

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: podpaží a ruka vnitřní paže, boční část trupu, zadní strana stehna
  • Pozice rukou / úchop: vnitřní paže je ve vlajkovém úchopu, vnější paže je plně propnutá a drží vnitřní nohu za kotník/holeň
  • Úchop: vlajkový úchop
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté ve splitové pozici, paralenně s podlahou
  • Pozice těla: invertní, hrudník směřuje dolů
  • Úhel splitu: 180°

2. Rainbow Marchenko back bent pencil

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: podpaží a dlaň vnitřní ruky, boční část trupu, bok
  • Pozice rukou / úchop: vnitřní paže je ve vlajkovém úchopu, vnější paže je plně propnutá a drží vnitřní nohu za kotník/holeň
  • Úchop: vlajkový úchop
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté a paralelně s podlahou
  • Pozice těla: invertní, hrudník směřuje dolů

1. Spatchcock

  • Doba držení pozice: minimálně 2 sekundy
  • Kontaktní body: obě ruce, zadní část ramen (ne krk)
  • Pozice rukou / úchop: obě paže jsou plně propnuté a otevřené bez kontaktu dlaní s tyčí
  • Pozice nohou: obě nohy jsou plně propnuté a rozkročené, kotníky se dotýkají tyče (ne chodidla)
  • Pozice těla: trup je je v úhlu 90° k tyči

Na závěr se můžete podívat na pokoření Českého rekordu ve výdrži v prvku Spatchcock, který má na svém kontě naše lektorka Denisa Kudláčková.

 

Nebo na její výkon právě z mistrovství světa v Pole Sport, kde skončila 8.

video