fbpx

Děláte před tréninkem také tyto chyby?

Začínáte s pole dance nebo chodíte na tréninky už pravidelně? Tak se podívejte, zda neděláte tyto zbytečné chyby, které mohou kvalitu vašeho tréninku zhoršit. Sepsali jsme pro vás 5 nejčastějších chyb, které může dělat každý a ani o tom neví.

1) Hydratujete si kůži před tréninkem

Tyč klouže každému, i těm nejlepším tanečníkům na soutěžích. Každá žena má také období, kdy se potí více, mnohdy záleží na tom, v jaké fázi menstruačního cyklu se její tělo nachází. Před tréninkem není vhodné mazat se tělovými krémy a oleji. Dosáhnout toho, aby vám tyč opravdu neklouzala, je umění alchymie. Proti klouzání se používají nejrůznější gripy a každému bude fungovat něco jiného. Více o gripech, které testovala naše trenérka Denisa se můžete dočíst zde: https://www.poledanceonline.cz/jaky-grip-na-pole-dance-je-nejlepsi/.

2) Chodíte na trénink pod vlivem omamných látek, alkoholu apod.

Jestli to s pole dance nebo jiným sportem myslíte opravdu vážně a chcete patřit mezi ty nejlepší, měli byste se alkoholu a návykovým látkám vyhýbat obloukem. Cílem pravidelných tréninků je spálení kalorií nebo nabrání svalové hmoty a v tom nám zmíněné návykové látky brání. Víte, že i pár skleniček může ovlivnit váš výkon až na 2 dny?

Jaká jsou tedy negativa?

  • Příjem prázdných kalorií
  • Zvýšená únava a zhoršený spánek
  • Špatná svalová regenerace, možnost častého zranění
  • Zhoršená koncentrace a koordinace těla, což je u náročných prvků hlavou dolů velmi důležité
  • Zhoršené vstřebávání minerálů a vitamínů
  • Způsobuje dehydrataci

Pozor, alkohol může negativně ovlivňovat i suplementy, které užíváte! Například kreatin, gainer a BCAA.

3) Mažete si magnesium na čerstvě oholenou pokožku

Na pole dance se chce každá žena cítit neodolatelně a k tomu bezpochyby patří i čerstvě oholená pokožka. Ale pozor, nejenže magnesium hodně vysušuje, ale je také hořlavé, proto může způsobovat nepříjemné pálení po čerstvém oholení.

4) Špatně nastavený jídelníček

V tréninkový den je vhodné dbát na stravovací návyky už od rána. Nelze sestavit jeden optimální jídelníček, který by vyhovoval každému. Záleží na tělesné hmotnosti, věku, ale i na intenzitě vašeho tréninku.

Nezapomínejte, že jídlo, které si dáte před tréninkem by vás nemělo zatížit a unavit. Proto se vyhněte těžkým, mastným a kalorickým pokrmům. Pokud se vám chce po jídle před tréninkem spát, tak zbystřete. Uvádí se, že jíst by se mělo naposledy 60-120 minut před tréninkem, ale to je také individuální. Je jen na vás, jak si to nastavíte, abyste měli dostatek energie pro sportovní výkon.

Jak si zlepšit jídelníček nebo jak by měl vypadat zdravý talíř? To se můžete dočíst v našem článku Stravovací Minimum Pro Začátečníky. -> https://www.poledanceonline.cz/stravovaci-minimum-pro-zacatecniky/

5) Zapomenete na warm up

Ano, opět ten warm up. Často omílané téma, ale stále to nejdůležitější. Předtím, než začnete jakoukoli sportovní aktivitu, je příhodné svaly rozehřát a klouby pořádně rozhýbat. V pole dance to platí dvojnásob. Předcházíte tak ošklivým zraněním, která vás mohou ze světa sportu odstřihnout na dlouhou dobu!